Zagubienie lub zniszczenie bagażu

 

Za bagaż rejestrowany od momentu nadania do odbioru na lotnisku docelowym odpowiada przewoźnik. Gdy po wylądowaniu podczas oczekiwania na bagaż przy taśmie odbioru okaże się, że nie ma Twojej walizki lub Twój bagaż uległ zniszczeniu bezzwłocznie zgłoś to pracownikom linii lotniczych jeszcze przed opuszczeniem strefy lotniska tylko dla pasażerów. Linia lotnicza odpowiada za bagaż pasażera od momentu nadania do momentu jego odbioru na docelowym lotnisku.


Pracownicy linii lotniczych są zobowiązani do przyjęcia Twojego zgłoszenia o zagubieniu lub zniszczeniu bagażu i sporządzenia pisemnego protokołu zaginięcia lub uszkodzenia bagażu.


Aby reklamacja miała szansę na powodzenie należy zachować:

  • dowód nadania bagażu
  • protokół
  • bilet lotniczy
  • odcinek karty pokładowej


Pasażerowie ubiegający się o odszkodowanie bezwzględnie muszą napisać reklamację bezpośrednio do linii lotniczej, która obsługiwała lot. Przy składaniu zgłoszenia o zagubieniu bagażu oraz przy składaniu reklamacji warto dokładnie opisać wygląd i określić zawartość bagażu. Z pewnością przyspieszy to czas poszukiwań. Ponadto jeśli Twój bagaż będzie charakterystyczny (np. kolorowy, wzorzysty, z dodatkowymi elementami) szansa na sprawne jego odnalezienie będzie dużo większa.


Obecnie prawo polskie nie reguluje okresu czasu w jakim przewoźnik lotniczy ma obowiązek rozpatrzenia skargi/reklamacji. Zazwyczaj odpowiedź na skargę pasażer powinien otrzymać w terminie 30 dni od dnia otrzymania skargi/reklamacji. Jeśli przewoźnik nie odpowie na złożoną skargę lub jego odpowiedź nie jest satysfakcjonująca, mogą Państwo dochodzić swoich praw przed sądem.